تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

مهم ترین خبرهای نفت در هفته ای که گذشت | 14 بهمن 1402

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی و بازدید رهبر انقلاب از این نمایشگاه را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.
کد خبر: ۷۴۷۶۳

به گزارش معاصر،بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی:

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه این هفته (نهم بهمن‌ماه) از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان و زنجیره تأمین تولید بازدید کردند. جواد اوجی، وزیر نفت نیز در این بازدید مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم در صنعت نفت را تشریح کرد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری هم در بازدید مقام معظم رهبری از غرفه وزارت نفت ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دولت در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌ها و رشد فعالیت شرکت‌های فناور و سیاستگذاری‌های انجام‌شده، در مورد فعالیت‌های وزارت نفت در این حوزه نیز توضیحاتی به مقام معظم رهبری ارائه کرد و گفت: در مجموع با وزارت نفت برای مدت پنج سال در حجم تقریبی ۲ میلیارد دلار توافق‌نامه امضا شده است، این توافق‌نامه‌ها و قراردادها مابین وزارت نفت با شرکت‌های دانش‌بنیان در هفت گروه کالایی اتفاق افتاد.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین روز سه‌شنبه (دهم بهمن‌ماه) در دیدار فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان با اشاره به ظرفیت و توان کاملاً موثر بخش خصوصی برای تحقق اهداف کلان اقتصادی، حمایت  دولت، به‌ویژه رفع موانع فضای کسب‌وکار و مسئولیت‌پذیری بخش خصوصی را دو ضرورت مهم و زمینه‌ساز بهبود اوضاع و پیشرفت چشمگیر کشور برشمردند و افزودند: فعالیت در عرصه‌های مختلف بالادستی نظیر نفت و فولاد و گاز تا مشاغلی همچون صنایع دستی نمایانگر زمینه بسیار گسترده مشارکت بخش خصوصی است.

بازدید اوجی از مرکز مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران: وزیر نفت روز شنبه (هفتم بهمن‌ماه) در بازدید از مرکز مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به کاهش ناترازی گاز کشور و بیان اینکه ۸۵۱ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری کشور تزریق شده است، گفت: این رقم بی‌سابقه بوده است و در این زمینه یک رکورد به‌شمار می‌آید.

دستور رئیس‌جمهوری برای تشکیل کارگروه تخصصی به‌منظور رفع ناترازی در انرژی:

سیدابراهیم رئیسی روز چهارشنبه (۱۱ بهمن‌ماه) در نشست هیئت دولت با اشاره به طرح موضوع ناترازی‌ها در بخش‌های آب، برق و سوخت از سوی رهبر معظم انقلاب، وزیران نفت و نیرو را مأمور کرد با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و مرتبط، برنامه خود برای رفع این ناترازی‌ها را حداکثر تا یکماه آینده به دولت ارائه دهند. جواد اوجی، وزیر نفت نیز بلافاصله پس از دستور رئیس‌جمهوری، کارگروه تخصصی رفع ناترازی انرژی در وزارت نفت را تشکیل داد که بر اساس آن شرکت‌های تابع و معاونت‌های ستادی موظف شدند ضمن نهایی کردن پیشنهادها و برنامه‌های طراحی شده برای رفع ناترازی در بخش‌های مختلف، این پیشنهادها و برنامه‌ها را برای جمع‌بندی و طراحی برنامه‌های نهایی به کارگروه تخصصی رفع ناترازی انرژی ارائه کنند.

ثبت رکورد تازه مصرف گاز بخش خانگی از ابتدای امسال:

سعید عقلی، مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور (مرکز دیسپچینگ) با بیان اینکه کاهش فراگیر دما در کشور و تداوم آن در هفته جاری، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری را به بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز رساند که رکورد جدیدی از ابتدای امسال به شمار می‌رود، بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی تأکید کرد. مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز با بیان اینکه صنعت گاز در آماده‌باش کامل است، گفت: تداوم کاهش دما در کشور سبب شد طی ۲۴ ساعت گذشته (۱۲ بهمن‌ماه) ۸۵۵ میلیون مترمکعب گاز به شبکه تزریق و برای مصارف بخش‌های مختلف توزیع شود.

دیگر خبرها:

سفر وزیر نفت به ونزوئلا، درآمد ۵ میلیارد دلاری با خاموشی مشعل‌ها،  کاهش مصرف مازوت در نیروگاه شازند به یک‌سوم، افزایش قیمت نفت به دلیل بالا رفتن تنش‌ها در خاورمیانه،  ابلاغ پیام وزیر نفت به خانواده‌های کارکنان درگذشته سوانح صنعت نفت و گسترش همکاری‌های خارجی صنعت پتروشیمی با دیپلماسی موفق دولت سیزدهم از دیگر اخبار این هفته در صنعت نفت و گاز کشور بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز